tisdag 11 december 2007

You meen to me, what I meen to you.

Jag är LYCKLIG, imorgon kommer min pappa till huvudstaden. Jag gillar när mina parents kommer hit. Det är rooligt! Han ska sälja min favorit bil. Den näst bästa bil han haft. En Mercedes typ stadsjeep. Den är GRYM! Ja, hoppas jag får säga hej då innan den är borta..

Sen ska jag nog klippa honom om han hinner. Vet inte om han ska köpa en ny bil imorgon också eller vad han tänkt göra. Min pappa ser inte ut att representera det han faktist reppar, så det ska bli kul att se hur han passar in på en Frisörsalong på Östermalm... ! Haha fast han har ju varit runt omkring på Öm flera gånger men, ja det blir spännande. Sen ska jag bjussa på dinner på Grand Hotell. Så snäll är jag... HA!

Och tors-fre äre mammsen som är här och vi ska julhandla och hon ska vara min hårmodell på fredag i skolan. Hon ska få en volympermanent och bli toppklippt.

Anna Lenkel är underbar, jag fick färga och klippa hennes kund idag. Damen hade en vanlig kort tjejfrilla. Hur fel äre när jag gått 1 ½ år och inte har fått lära mig hur man klipper kort hår? Inte herr eller dam. Sinnessjukt.

Men snäll som Anna är visade hon mig exakt hur man skulle göra och lärde mig en massa. Jag har lärt mig mer av Anna & Vanessa den här terminen än vad jag gjort i skolan. ÖVERLÄGSET! Våra lärare har inget att vara stolta över. NO WAY. Så fick jag 50 kr i `dricks´ av den snälla kunden. Ska rama in den, den första ´lönen´jag tjänat av frisöryrket. YEY!

Nu måste jag komma på ngt bra att köpa i julklapp/tack gåva till gänget på salongen. Hm.

Och mitt hår? Vad vill det just nu? Det vet inte ens själv vare vill så hur kan det kräva att jag ska veta ´hur jag vill se ut.
Igår så slog det mig för första gånge att jag kanske skulle bli blond, alltså verkligen blond. Jag har varit mellan blond/brun och lite till på senaste tiden. Nu äre dock grått, typ. Men jag tror att det kan bli kul. Fast inte platinablond eller något sånt tjafs. GOD NO!

As they say, blondes have more fun

Inga kommentarer: