söndag 23 december 2007

Jag älskar AIK - AIK hatar mig
Skrivet av Alex Schulman 24 september 2007, klockan 23:52

Tillbaka från derbyt. Det slutade 1-1 och det är väl inget mer att säga om den saken. Men hör på det här. Jag blir kritiserad från alla möjliga olika håll i samhället. Det finns många där ute som helt enkelt avskyr mig. Folk säger att jag är dålig, att jag har fula tänder, att jag ser ut som en häst, att jag inte kan skriva och allt möjligt annat. Jag är stolt över att kunna säga att det där rinner av mig som vatten på en häst.

Men idag blev jag attackerad av AIK och det gör mig oerhört ledsen. I AIK:s matchprogram finns en Inne- och Utelista. Den är osignerad, det brukar vara från anonyma människor som de värsta påhoppen kommer. Jag var etta på denna utelista.

Jag har gått på alla AIK-matcher sedan jag var 8 år gammal. Under långa perioder har jag också åkt på alla bortamatcher. I krönikor och intervjuer sjunger jag alltid AIK:s lov och gör vad jag kan för att sprida IK:s budskap. Jag betalar medlemskap i AIK och har till och med erbjudit till AIK:s VD att arbeta gratis för AIK. Han har inte ens svarat på mitt mail.

Och så kommer detta, som grädde på hästen. Etta på AIK:s egen utelista. Detta gör mig ledsen i hjärtat och jag förstår det inte.

Inga kommentarer: