torsdag 17 januari 2008

i don't wanna put it off for too long

Appropå Ulrika.Hon jobbade som designer o hade svart bälte i shopping, precis som han berättar om i boken! :)

Iallafall, det var hösten när jag gick i 8an. Jag var i stockholm o besökte mamma som hade 14 dagars praktik på karolinska. Mamma skulle börja jobba innan mitt flyg skulle åka.
Så jag hängde resten av dagen med Michael, min farbror och hans fru Iris.
Iris tog med mig in på Louis Vuitton. Det var första gången ja var där! såg den lilla väskan som heter Accsesorice Pochette. Den hade det vanliga färgade monogramet o jag tyckte den var jätta fin.
Så bortskämd som jag är i vissa lägen köpte jag den. (host pappa, hoshost) hehe, iallafall det var min första designerhandbag så jag gick ut därifrån lysande som en sol. Haha men när pappa fick reda på va den kostade ville han nog peta ur sina ögon.

Sen när dom skjustade (inså just att jag inte e helt säker på hur skjusa stavas?!) mig till bromma mötte vi Pigge & Ulrika. Pigge äger Gotlandsflyg.
När hon såg mig komma där med min bruna fina LV påse och med väskan i handen, kommer aldrig glömma de. Haha hon sa med ett stort härligt leende,
- Man glömmer aldrig dagen när man fick sin första riktiga handväska!
Hon var så, Ulrika.
Micke o Pigge skrattade mest åt hur min pappa skulle reagera, snål som han e!

Nu är hon inte längre i livet.

Inga kommentarer: