måndag 17 mars 2008

We break them down!

Det här e såå confusing! Nu bloggar Alex och Calle på en ny sajt. Va händer? Blev samerna i värmland trötta på storstans folket? Gillar dom inte oss?

Nej, det finns inte många utanför stockholms området som gillar stockholmare. Ni ska se på gotland på sommrarna vilket gnäll det blir på alla. "alla jävla stockholmare som kommer och tror att dom kan ta över" Ett jävla gnäll asså.

jag som bara bott här i 1½ år för höra VARJE JÄVLA GÅNG jag är i visby att jag pratar annorlunda, diskuterar annorlunda, beställer annorlunda på resturanger/cafeer, och i kassan, vem lägger märke till hur man beställer eller betalar? och det bästa haha jag jämt hör "kan du inte kolla upp medans du går eller?" tydligen har jag blivit dålig på att kolla mig omkring när jag är ute och går, "jag bara går rakt fram och går itne åt sidan om jag möter någon, och tydligen så missar jag folk jag känner för att jag tydligen bara tittar rakt fram" är det ett stockholms-beteende? HAHA så töntiga teorier. Har dom läst detta i en guide om folket i storstan? Skulle inte bli förvånad.

Haha min mamma har svårt för stockholmare. Jag känner en aning irritation mot mig. Hon tycker dom är högljudda och krävande. Neeeeh asså..

Inga kommentarer: