söndag 16 mars 2008

Svenska delfin-i-människokropp förbundet

Det här är helt sanslöst! Jag gick in på hemsidan som fanns med i mailet jag fick, och jag börjar fan bli orolig. Bara bilden på killen högst upp fick mig att nästan att hoppa upp ur stolen, men det här är ju fan läskigare.

http://www.svedimf.3w.se/
"Detta är ett kort och personligt meddelande till våra artfränder, människorna. Ja, nu kanske ni undrar vem jag är, och varför denna sida existerar. Jag är ordförande för SVEDiMF, Svenska delfin-i-människokropp-förbundet. Jag är DHB:are (Dolphin in a Human Body), en sorts lykantrop. För mig började allt när jag var fem människoår gammal och snubblade över en tidsskrift som inte längre existerar.I denna skrift fanns ett tvåsidigt uppslag om något så vackert som delfiner. Jag blev kär på direkten. Inte metaforiskt utan bokstavligt talat. Jag drömde om den delfinhona jag sett, i flera veckor. När alla tjejer och killar började intressera sig för varandra och fråga chans, tillbringade jag min tid på djurparken, och tittade drömskt på delfinerna, som rumlade runt av livsglädje.

Åren har gått sedan dess, och jag har blivit äldre och visare. Jag har förstått att denna kamp, kampen för personers rätt att byta art, måste föras ute bland allmännheten, bland er som läser detta. Och jag är inte ensam. Vi är ett flertal som inte känner oss som andra, och nu vill vi manifestera vårt budskap.

Är det en rättighet att få byta kön så är det också en rättighet att få byta art. Om jag vill operera in en fena av konstruerad av brosket från mina knän (vilka ändå bara är ett motstånd i vattnet) samt hud från min baksida, ja då ska jag få göra det. Vi anser att människor och DHB:are kan leva i fred, men vi inser samtidigt att inte alla är lika vidsynta och att ett omfattande arbete kommer krävas för att s.a.s. omprogrammera de som är emot oss.

Då tidelag (sexuella kontakter mellan människor och djur) är tillåtet, kan det ses som ett tecken på att den svenska staten uppmuntrar arter att experimentera. Vissa av oss vill göra detta med delfiner., men förbundet har ingen officiell ståndpunkt i frågan om tidelags vara eller icke vara. Att förgripa sig på, eller på annat sätt skada, delfiner, anser vi självfallet förkastligt. Korsning, medelst genmanipulering eller kanske på annat sätt, mellan människor och delfiner, hoppas jag en dag leder till att en ny art, en hybrid mellan en människa och delfin, ser dagens ljus. Tills denna vackra dag kommer, kan vi bara hoppas på att få all förståelse och uppmuntran på vägen dit. Artbyte är ett steg närmare vår utopi.Vi för kampen både till land och havs. Är ni med oss? "

Inga kommentarer: