onsdag 13 februari 2008

I am more than disturbed

Jag tjänar pengar som gräs på praktiken! Idag fick jag en hel hundring, det är ju kul! det här med att tjäna pengar på ingenting vill säga, min pappa vet!

Jag älskar dagar som denna, solen sken över hela stockholm och alla såg så lyckliga ut. Jag struttade ut ur porten i morse i min nya vippiga klänning med tunna strumpisar och kännde mig som herren på täppan, se så mkt lite sol kan göra. V och A hade lite sovmorgon så jag var själv med resten av gänget första timmen. Då rullade jag lite olika permanentrullningar och fönade lockar.

Vi höll på med lite av varje innan vi drog ut på lunch. Idag gick vi åt vänster och ner på Nybrogatan. Vi valde kinabuffé för 79 spänn och där träffade jag David i min klass. Snacka om överaskning. Efter skulle vi in och lämna ett brev som kommit fel, som skulle till en kille som heter Antonio. Han jobbar på en annan salong på Nybrogatan. V berättade lite om honom, tydligen var han en sån som låtsades vara straight och skröt om alla tjejer han satte på. Men hon ba;
- Jag är 99% säker på att han är gay! Och jag tror han vet att jag vet!

Man är ju van att många manliga frisörer är gay så jag föreställde mig inte vad jag var påväg att uppleva. Först skriker han typ OOOH Vanessssa! Och kramar henne 3 gånger hon lämnar brevet och han säger,
-Vet du vem det är ifrån?
-Nej
- Kanske någon älskarinna!
Jag höll på att spricka! Inte en enda rörelse han gjorde var manlig, han var en brud i en killes kropp. Kanske en gammal älskare tänkte jag isånnafall.... !

Och det finns en kändisfrisör som heter Morgan nånting. alla vet vem han är om man ser honom. FÖR HAN SER UT SOM EN GAMMAL TANT. Han har tatuerade ögonbryn som är ojämna, ett är lite spetsigt och ett är lite rundare. han har tatuerat linjer som från en läpppenna runt läpparna och han använder kajal och annat smink. Han er förjäääävlig ut. Jag fick en chock och vill rymma därifrån när jag såg honom stå där och titta på oss. YUCKY.

Jag tyckte Vanessa kunde ha förvarnat mig om att han också faktis jobbar där. För honom vill man vekrligen inte se. Mardrömmar.

Jag har fett mycket att skriva iddag, så är det när man har kul. Jag fick också en inbjudan till en modeshow med modellagenturen Mikas och Wella av A och V. Ska vara en blandning av alla trender och sånt som är just nu. Fick senare när jag kom hem se i Wellas katalog att en biljett kostade 800:- så jag hoppas att A fick dom. Kan inte gå o lägga massa pengar på mig sådär. Vi hoppas.

Inga kommentarer: