tisdag 5 februari 2008

Ödet

- Vem e dina föräldrar då?
- Peter Blomquist e min pappa
- Jaaahaa okej! Blomuist från Singan asså? Då e Kalle din farfar.
- Yes

........
- Aaa, så fick du ju en ny farbror för nåra år sen...
- Aa, det va ju lite lustigt faktist... Gud, jag kommer inte ens ihåg vad han heter
- Clabbe. han e en gammal kompis till mig, de e därför jag vet!
- Aaaa okej.
- Hehe ja jag kommer ihåg att jag alltid undrade hur hans "pappa" kunde vara kort o mörk när han e lång o ljus. det va ju lite kul hur han fick reda på de..
- haha jaha jag vet inte hur han ser ut. Aaa hans mamma sa de på dödsbädden eller hur?
- Ja! haha fast hon dog ju inte!
- Inte?
- nej! hah så sa hon till honom att det e inte var hans "pappa" som e hans riktiga pappa..... han svarade äre kalle blomquist?
- Hahaha neee?
- JO! haha det var lite kul att han hade fattat
- hehe aa
- men kalle var ju mycket på hans handbolls matcher o så hjälpte han honom med lägenhet
- gav han honom pengar till en lägenhet?
- naaaaae, han använde väl sitt namn o inflytande o såg till att det va han som fick den.
- hah, OK!
- A dom e ju sjukt lika! din pappa o clabbe
- okej a jag har ju aldrig sett honom så jag vet inte, vet bara att hans son e en KOPIA av min pappa. läskigt hur lika dom e, och så går dom likadant också!
- Haha aaa det e lustigt asså.. Och clabbe har samma temprament som din pappa också. elller som han hade när han va ung iallafall. bråkade man med dom fick man en smäll!
- hehehe aa pappa e inte direkt så nu. haha nu e han typ pensionerad!
- nee? men vad gör han?

- Han äger huset till singanalen så han e fastighetsägare heter det nog. så han gör inte direkt så mkt!
- haha han lagar asså när det brakar!
- exakt!

Inga kommentarer: