fredag 15 februari 2008

Boulevard of broken dreams

Hellllllllvete vilken kväll jag har haft.
Kommer till Centralen 10 min innan bussen till nynäshamn ska gå, jag tänker att jag ska hinna in på Presstop och köpa amerikanska Elle med Jessica Alba på omslaget. Jag köper den och går snabbt mot busshållsplatsen. Då ser jag bussen glida förbi mig. Va fan? Jag blir helt paff. det är 5 min kvar tills den ska gå. Så ja får panik och ringer mamma
- mamma jag missade bussen
- va? gjorde du?
- JAG VILL HEM
- hur kunde du missa bussen?
- jag vill hem, mamma jag vill bara hem
jag sa säkert jag vill hem 25 gånger. och hela tiden vi pratar gråter jag som ett litet barn. Haha ja, jag sitter mitt i city på en jävla bänk och gråter som ett litet barn. Men det är så hemskt. Jag vill verkligen hem. Jag vill hem nu. Så efter jag suttit på min bänk i typ 20 min och gråtit och tyckt synd om mig själv med mamma i telefonen som försöker komma på någon bra lösning.
- du kan åka imorgonbitti, med båten menar jag?
- när går den då?
- oj, aa den går 11:00.
- snyft, då äre ju ingen mening
- nej.... sen är det storm här så flygen är tydligen inställda..
Så tillslut bestämmer jag mig för att skita i allt och dra hem och lägga mig under täcket. Innan ringer jag till Alex,
- Hej det är Alexandra
- Hej det är Linn
- HEJ!
- Vad gör du?
- Inget , gör mig i ordning. Vad gör du?
- Inget.... Jag är hemma
- ... På gotland?
- Naaaae, snyft snyft jag skulle kommit ikväll men jag missade bussen till båten..
- Nej?
- Joo...
- Fan annars skulle du kunna varit med på våran klassfest
- Jag vet.. snyft snyft. Jag bara gråter för jag vill bara hem
- jag förstår det, jag hade också gråtit .. Hur kunde du missa bussen?
- jag vet inte.. den gick typ förtidigt.
- Va fan vare för jävla busschaffis då?
- Jag vet, jävla idiot snyft snyft jag fattar inte att jag faktist missade bussen.
- NEJ! Du missar liksom inte bussen. Du tappar bort och glömmer saker men du missar inte bussen! Det är inte du liksom!
- hehe nej jag vet snyft snyft
Finns inte många som känner mig som hon haha, inte ens jag hade tänkt så långt :) Jag är för komplicerad för att förstå, fattar inte ens själv hur jag funkar. Jag älskar henne!

Inga kommentarer: