fredag 16 maj 2008

Whenever you aint there

Jaha. Då var SM slut för oss. Frisörtävlingarna är färdiga.
Madde, mitt hjärta vann permanenten. Hon är alltså bäst i sverige på att rulla permanent. Kan ni förstå? Ha ha! MMMMMMMADDE!
I uppsättningen gick det super. Den var perfekt, allting var perfekt! Men hon kom trea. Varför? Jo, hon hade en blond docka med bruna slingor. Det gillade inte domarna. Dom ville ha färg, massa massa färgö. Så hon fic massa avdrag för det. Så hon hamnade på en tredje plats totalt. Men det kan man absolut inte klaga på.

HA!
Min skola däremot. Dom placerade sig inte i någon klass. Och dom hade 5 stycken som tävlade!
Dom två som går i 2an kom på 11 och 9 av 13 stycken tävlande.
Diana från min klass kom sist i damklippningen, och näst sist i herrfön, vilket gav henne en stadig nästsista plats.
Tjejen från ettan kom på 10/23. Vilket absolut inte är dåligt. Men som hon skakade på permanenten. När hon skulle göra sina benor blev det zick-zack, så hon fick göra om varje bena flera gånger. Men den blev bra ändå, faktist. Uppsättningen var väldigt renkammad, men ganska simpel.
Jag fattar ingenting.

Idag har vi shoppat och kollat treorna när dom tävlade. Kom tillbaka till hotellet för typ 30 min sen. Madde gick nyss ner till h&m för att lämna tillbaka en klänning hon köpte tidigare.

Vi har bokat bord kl halv nio, så vi har lite tid innan. Jag och M ska sova lite.
Rummen, eller det är inte rum. Det är sviter, är helt fantastiska. Större än min lägenhet. Mycket större.
Efter middagen ska vi festa runt här i Jönköping. Ha ha en kompis till A & V, är en VIP människa här och i Stockholm. Riktigt duktigt frisör- känd oxå! Häftigt. Man har så mycket att lära av alla. Mirre-you know var såkallade host, hon pratade i microfonen. Hon är ju lite duktig. Det är hon.

Igårkväll när vi kom hem efter tävlingarna, firade vi. Sen gick vi ut och åt på en fin resturang. Vi ska dit ikväll igen, faktist. Drack det godaste rosé vinet där. Smakade hallon och jordgubbar. Och väldigt god mat. Vi åt med han, Joe-Yves Asmar, den proffsiga frisören. Skönt att skaffa kontakter. He he

Iallafall, 150 bilder exakt har jag tagit. Jag har fotat allt! Varenda frisyr, uppsättning, lägning och klippning. Finns mycket att se på när jag kommer hem!


Inga kommentarer: