lördag 11 oktober 2008

OMJ!

Igår var den roligaste dagen på länge i skolan. Massa skratt o skoj, inte alls seriöst. Började med att mattias låtsades vara stum o sa ingentin på en kvart, utan skrev massa tjabbel på tavlan vilket var otroligt underhållande. Senare på eftermiddagen var han försvunnen i typ 30 min så jag o angelica gick ut en stund när vi hade väntat en stund.
Så knackar marcus på fönstret och vi tänker nu e mattias tillbaka. Vi gick upp o i samma ögonblick vi koommer in stänger någon dörren till frisör vi kollar in genom fönstret o där står mattias. Jag ger honom fingret o han öppnar o jag ba varför stänger du dörren?!
Han går ut till oss och stänger dörren o ba jag måste prata med er. Vi ba huh?
mattias: jag blev orolig när ni var borta när jag kom tillbaka!
vi: va?!
mattias: ja. ni kunde ha blivit bortförda, mördade eller rånade. ni har era saxar och du har din telefon så vem som helst kunde ha rånat er. o någon kunde ha dragit in er i en bil o kört iväg. Det händer så mycket sånt nu ju. Eller du kunde ha åkt till gotland utan att säga till mig.
vi: ha ha ha ha hahahaahahahahahahahahahahaha är du allvarlig?!
mattias: ja!

Ha ha ha det lät så gullit och patetiskt på samma gång. senare när han visade en klippning gav han mig sina nycklar. jag såg med en gång en weird looking nyckel så jag började fingra på den. man kunde böja den, extremt konstig. så såg marcus den oxå när jag fingrade på den. han ba mattias va e de för myckel?!?
- till mitt kassaskåp..¨
-he he snart kommer linn smyga ut härifrån o ta dina pengar säger marcus
- det finns inte så mycket pengar där i hehhe
- jag kan ta det som finns i kassaskåpet o åka till gotland, efter en jobbig dag som denna efter jag blivit både bortförd o rånad, säger jag

sen den roligaste delen, jag hade fått en rolig bild på mattias av en anonym källa ha ha. en bild när mattias gör en grej han säger att han ALDRIG någonsin skulle göra. Så när vi höll på att sluta för dagen visade jag honom bilden på min mobil. Han frös till is, typ o stirrade på den i några sekunder. Jag började gå därifrån o flinade som fan. mattias vände på klacken o gick åt andra hålleto ba jg tar den här telefonen!!!!
sen vände han om o gick efter mig o ba vart har du fått den här bilden?! vart?!?!? vart?!? jag skrattade som fan o han började följa efter mig inne på salongen. Så jävla kul för han skrattade o jag skrattade medans har frågade vart jag fått den ifrån.
- vem har tagit den här bilen?! för jag har min blåa skjorta o den har jag itne haft på jätte länge!!
- jag fortsatte skratta o sa vad tror du?!
- har vanessa tagit den?!
- JAA!!
- Men när?! i turkiet? jag såg ingen kamera!
vid det här laget stog hela klassen bakom o undrade va fan vi höll på med, när vi gick in i klassrummet igen hade alla fattat att det va en bild på honom när han rökte.
mattias: det är tydligt att dom har satt dit den i min mun! jag röker INTE!
alla ville se bilden men han vägrade visa den. ha ha det e så kul. För han vet att jag vet allt.
men han envisades med att säga till alla att den e photoshoppad, vilket den inte är och alla fattade det, man ser klart o tydligt att han röker. rök o tändare o allt e me på bilden.
it was a fun day. Ha ha

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahaha klockrent, jag garvar ihjäl!!!