lördag 28 juni 2008

Im like Yeah babe yourr rright

Det var hett idag, här på ön. Så var jag sjukt trött, eller är fortfarande sjukt trött.
Sitter på pappas kontorsstol ovh surfar omkring. Är ensam hemma nu sedan några dagar. Mommy och pappa åker kors och tvärs mellan danmark och växsjö o helsingborg och massa sånt. Dom skulle inte komma hem förren imorgon men idag när jag ringde för nån timme sen sa pappa att dom skulle dra hem idag istället.
Hm, why?

Funderar på vad vi ska hitta på ikväll, verkar vara rätt dött.
Nästa vecka ska vi iallafall ha stor personalfest, vi ska eite räkmacka o suuipe. så sa dom, men jag hänger inte med så bra på grov gotländska. Fast han som sa det är spanjor och från stockholm så han överdrev nog.

Häromdagen kom det en kärring i 40årsåldern och ville ha nått som var gott till "pära"
- förlåt?
- gott till pära
-.....
-Pära?
- föflåt, men vad är det?
- ...... potatis?
- hi hi oj, jaha okej.

Jag är den sämsta gotläningen ever!
Alla vet att pära e potatis, alla utom jag.

Inga kommentarer: