lördag 28 juni 2008
Im like Yeah babe yourr rright
Sitter på pappas kontorsstol ovh surfar omkring. Är ensam hemma nu sedan några dagar. Mommy och pappa åker kors och tvärs mellan danmark och växsjö o helsingborg och massa sånt. Dom skulle inte komma hem förren imorgon men idag när jag ringde för nån timme sen sa pappa att dom skulle dra hem idag istället.
Hm, why?
Funderar på vad vi ska hitta på ikväll, verkar vara rätt dött.
Nästa vecka ska vi iallafall ha stor personalfest, vi ska eite räkmacka o suuipe. så sa dom, men jag hänger inte med så bra på grov gotländska. Fast han som sa det är spanjor och från stockholm så han överdrev nog.
Häromdagen kom det en kärring i 40årsåldern och ville ha nått som var gott till "pära"
- förlåt?
- gott till pära
-.....
-Pära?
- föflåt, men vad är det?
- ...... potatis?
- hi hi oj, jaha okej.
Jag är den sämsta gotläningen ever!
Alla vet att pära e potatis, alla utom jag.
onsdag 25 juni 2008
Trash it, change it, Melt - upgrade it,
Charge it, Pawn it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Write it, get it, paste it, save it,
Load it, check it, quick - rewrite it,
Plug it, play it, burn it, drip it,
Drag it, drop it, zip - unzip it,
Lock it, fill it, call it, find it,
View it, colour, jam - unlock it,
Surf it, scroll it, Pose it, click it,
Cross it, crack it, Switch- update it,
Name it, rate it, tune it, print it,
Scan it, send it, fax - rename it,
Touch it, bring it, Bey it, watch it,
Stop it, leave it, stop - format it.
torsdag 19 juni 2008
She she she wanna like the rapper, hi hi
Idag hade vi masssa ärenden att utför på stan. Skulle till banken och fia nytt visa kort, mitt e helt trasigt, chippet har ploppat ut och sen sprack kortet på mitten igår. Men det var så omstänidigt. Vi har våran personliga bankman där som fixar sånt annars men idag var hon inte där, sa jag var tvungen att hämta mitt legg. Och usch va jobbigt allt var.
Alex jobbar till 22 ikväll så jag hänger at home.
Mitt hjärta krossades i förgår när frankrike blev utslagna ur EM. Jag vill bara gråta och krama min pojkvän, Thierry Henry. Han var så ledsen när han gick där på planen. Ribery skadade sig i 10e minuten och han vred sig av smärtor när han låg på båren. Då stog Henry där och höll händerna runt hans ansikte och pratade med hoonom. Jag älskar dig, Thierry.
Ikväll äre oxå min pojkvän C.Ronaldo på tvn. Han lirar kvartsfinal och han är nice. Det är han. Mmm.
Och sen är det Fabbe, min pojkvän som ska lira i kvarten mot italien om nån dag.
Och min pojkvän Zlatan var inte sig själv igår, inte Freddie heller. Fan va arg jag var. Alla tjaffsade md varandra i det svenska laget, jag kunde läsa på källströms läppar att han sa "käften på dig" till freddie. Ha ha idiot.
Och nu ber vi till gud att lagerbäsk får sparken så hårt upp i arslet som det är möjligt.
Och min pojkvän 50 Cent är fin, väldigt fin. Men elak, väldigt elak. Men oj så snygg han är.
söndag 15 juni 2008
Oo-weee, don’t talk to me
Personen är btw en jävla råtta
Around the world and now I'm back again!
Vi ska vara stolta över våra killar därborta. Spanien har ett av varldens bästa lag och har väl typ 30 milj invånare, vi i lilla sverige är 9 milj och har 3 av 22 superstjärnor. Spanien har 2 världsspelare på varje jävla position.
Fabbe in my heart, såg ni honom igår? Han är nice! Fabregas heter han på riktigt men i call him Fabbe The Great. Han slog spaniens hörnor i andra halvlek! Han är bara 3 år äldre än mig, witch is a GREAT thing.
Mr. Carter
This right here is crazy
I-I feel Big! You-know what I'm..
Not-not "Big" in the sense of weight, you know like gaining weight or...nothing like that
but like COLOSSAL you know what I mean? Like *sigh*...
I heard you were looking for me
She she she lick me like a lollipop
Ska ta min super-moppe till lägenheten snart, chilla lite där sen kommer mammie och hämtar mig så ska vi åka till krusmyntan och käka.
Kommmer inte hinna möta upp alex förren typ 22 ikväll, då ska jag hämta henne med min super-moppe.
Här vill ingen av oss ha något jävla körkort. No no no
torsdag 12 juni 2008
You’re my lucky charm
Just nu har jag fyllt;
2 Ikea påsar
2 resväskor
2 stora påsar
3 stora väskor
2 påsar
Men det är inte slut än. Jag har 4 tvättmaskiner med kläder som håller på att torka right now och allt det ska också packas ned. Helt sinnessjukt vad kläder, skor och prylar som ska med till gotland.
Men jag har inte så mycket kvar att packa ner i dessvärre.
För bevis ska jag ta ett kort på allt i natt när jag typ kommer vara klar och lägga upp.
Craaazy.
onsdag 11 juni 2008
This drink got me sayin alot
Men det var härligt då, när man fortfarande tyckte att 1000 spänn var mycket pengar.
Just min uppfattning av min familj är aningen sorglig, även fast allting stämmer än idag- förutom att pappa har slutat röka. Det är bra, väldigt bra.
Ha ha ha
Jag beskriver min familj;
Pappa Peter 43 år, min plånbok, data och bilproffs.
Han är lite snål ibland, och han röker. Det tycker jag inte om. Han brukar skjusa mig till hästen och till kompisar.
Pappa gillar att retas, väldigt mycket! Men han betalade mina Fornarina jeans för 1049:-. Då var jag riktigt glad! Och jag brukar kalla honom för latmask o sånt, för han är rätt lat..
Mamma Karin 40 år, studerande sjuksköterska. Hon är min livräddare.
Hon kan ha kort stubin ibland. Mamma handlar kläder till mig, det är bra! Mamma och jag bråkar ibland, om att jag måste städa mitt rum o hjälpa till o sånt.
Jag fick mycket hjälp av henne när jag hade min häst.
Hon vill att allt ska vara perfekt rent och dammsugat hemma och det har jag och resten av familjen lite svårt för!
Lillebror Leo 8 år, går i 2an och är oftast för jävlig.
Han kan allt om alla fotbollsspelare och tycker inte om min idol Fredrik Ljungberg. Blä kan man säga om honom. Han bara retas och låter mig aldrig vara ifred.And let me remind you att det här var nästan 6 år sen!
måndag 9 juni 2008
Watch out, you might just go under
Några dagar kvar tills jag är fri. Hade mysdag i skolan och jag gick till rättskunskapen för att få mitt betyg bekräftat. Vilket gick alldeles utmärkt och jag går ut med VG i rättskunskap. Försökte få fram mitt frisörbetyg men utan framgång. Nu undrar jag mest över vad Mattias kommer ge mig, VG eller MVG. Det är frågan.
Ska börja packa oxå. Allt ska vara klart på fredag när pappa kommer o hämtar mig. Han kommer hit 11.30 medans jag är i skolan sen ska vi hämta grejer på salongen, dockor och stativ mm som jag får låna över sommaren.
Nej tillbaka till matchen, fortfarande ingen Titi. Va fan.
torsdag 5 juni 2008
I aint used to what you like
Och EM-BIBELN som den så fint heter. Läste igenom hela skiten cover to cover igår. typ 200 sidor med fakta o intervjuer med alla lag! Riktigt bra, den kommer från aftonbladet och dom har samma slags guide varje mästerskap. Har kvar mina från EM-04 och VM-06. Det finns inte mycket kvar av dom kan jag lova. Dom bläddras i 100 gånger varje dag. Alla bläddrar som besatta i den stackars guiden under matcherna för att kolla upp "vem fan är nummer 14 och vad fan vill han??" KAOS!
Idag. Idag två dagar innan EM premiären ska jag först och främst tvinga pappa att åka till singan för att köpa deras nachos till lunch! MMMMM!
Verkar inte som att han har varit där idag. Han brukar som sagt åka in runt 9 o hem till 11, men han var hemma när jag vaknade vid 10. Hörde honom mecka nedanför mitt fönster. Hm. ELler hör honom fortfarande mecka utanför mitt fönster. Antagligen någon bil som ska fixas.
Sen vid tre ska jag möta mamma på stan.
Nu är jag fan så hungrig och måste gå ner och käka frulle.
onsdag 4 juni 2008
My heart aint a brain but im thinking i still love you
söndag 1 juni 2008
I gotta get out, or figure this shit out
Började med Sverige-Ukraina matchen, som var lagom underhållande. Kunde väl ha gått bättre. Sedan hade han laddat hem Sex & the city the movie till mig. Har dock inte hunnit sett klart den för den alldeles fantastiska Zlatan dokumentären började. Vilken människa Zlatan är. Vilken tur att jag har en sådan halft insane person nära mig oxå. En sån som fiddy och zlatan. Fantastiska personligheter.
Iallafall, SATC filmen är inte alls som jag tänkt mig. Har lite mer än 30 min kvar, hoppas den blir lite mer intressant om man kan säga så.
fredag 30 maj 2008
D-D-D-D-D-D-D-DISTURBIA
Ha ha fan va den låten är bra. Lite bättre än take a bow, faktist. I love her. id fucking marry her.
Men hon skriver typ nada av sin låtar, så det är inte hon som ska ha äran, egentligen.
torsdag 29 maj 2008
Just ask your mama she knows
Jag har av någon konstig anledning sett fram emot frisör lektionen imorgon hela veckan. Vet inte varför.
Jag vill hålla på med det hela tiden. Förra veckan bad jag min lärare like 40 damn times o hjälp med en inläggning. Fick jag hjälp? Ha ha ha, nää.
Men Vanessa visade mig i tisdags. Så nu vet jag vad jag ska göra. WOHO. Den är så cool, men enkel när man lär sig. Ser mer avancerad ut än vad den är. Ska bli kul att träna på den imorgon.
Anna ringde till Nenne, en frisör so jobbar stockholm/visby i onsdags och frågade om jag kunde få ha lite praktik nån dag i veckan i sommar där. Dom känner varandra sedan typ 20 år. Iallafall, han skulle tänka på det. Min pappa kände honom oxå back in the days, eller alla känner min pappa. Roligt det där.
Men när hon sa; jag tror du känner hennes pappa, Peter Blomquist..
- Jahaaa jaa, han är handlar-son.
Ha ha what?! Vem säger så? Handlar son?
Men det är min pappa. Handlar son. Min farfar har varit pensionerad i what 15 år?! Handlarson HA HA!
Men förra året när ica maxi öppnade i visby stog det "den kända köpmannen Kalle Blomquist" och en bild på honom vid öppningen. Men det här är gotland. Så whatever. ha ha, min släkt alltså.
Click. Flash!
Mr. Comedian the joke is on you
Ja. Vad gör man inte en vanlig torsdag. Läser nyheterna. Hittar en artikel om dessa gullegrisar på startsidan. Ja, herregud så jag kan lipa. Åt ingenting, egentligen. Men dom är så satans söta. Skulle inte tveka om jag fick chansen att ta hem dom. Ja tack mr. president!
onsdag 28 maj 2008
http://www.1000apor.se/blogs/soran
Och han är kompis med Björn. Björn Gustavsson. Ni vet.
Och jag kan inte låta bli att tycka att han är gulllllgullig.
Soran.
måndag 26 maj 2008
Kommer ihåg den här dagen..
- NO. I don't eat nothing that ain't cooked. I'm not that old yet, man.
Ha ha fan va kul det var!
I don’t believe in shootin’ stars, but I believe in shoes and cars
Kolla vad jag hittade på vanessas blogg
söndag 18 maj 2008
I think we make a perfect couple, but you think I'm trouble
No. No time.
Zacke har fått mig hooked on cola light. Jag hoppas det känns bra för dig. Jag kommer få hål i tänderna nu bara för det.
Vet inte riktigt vad som händer. Jag har börjat tappa bort fjärrkontroller. Min som jag har hemma är borta, och nu har jag tappat bort zackes. Jag tuggar på dom men inte fan äter jag upp dom. Det säger han att jag har gjort. För "den kan ju fan inte bara försvinna" ha ha ha du har mycket kvar att lära om mig. Allt jag rör kan "bara försvinna" Varför kan man ju undra.
Men det är lite jobbigt när fjärrkontroller försvinner. Man kan inte kolla text tv. Så nu har jag haft 5an på i 2 timmar. Jag hoppas nämnligen att det ska vara Cold Case ikväll. Men det ser mörkt ut på den fronten.
Don't indulge in my past, fuck what happened before you
Jag hade en kompis när jag var yngre, hon sa alltid att jag inte skulle gråta länge om jag tex slagit mig. För då kunde tårarna ta slut och så kunde man aldrig mer gråta. Jag trodde på det där. Ganska länge faktist.
Men om det varit sant skulle mina tårar vara slut efter den här helgen.
När Madde stod och tävlade var det säkert hundratalspersoner runt omkring inringningen där dom stog. Madde stod precis vi bandet oxå. Hon ville att vi skulle såt där bakom henne så innan tävlingen började ställde vi papperskorgar, packningen och sån runt oss så inte så många kunde stå nära henne. Det gick ganska bra.
Efter permanenten när alla fick reda på att hon vunnit så ville alla stå och kolla på henne när hon gjorde uppsättningen så då gick det inte lika bra.
Men det sjuka var att jag kunde bara utan någon anledning bli helt tårögd, och när jag blev det så blev vanessa det oxå.
Ha ha vi är alla så stolta över lilla Madde.
I dismiss a hoe, please leave me now
Härligt med människor som inte är själviska. Och kan unna andra bra saker.
I fredags kväll åt vi först fin middag på ett ställe som hette twin city. Vi träffade sen tjejen som jobbade i frukosten på vårat hotell där så vi satte oss med dom och köpte in drinkar. Jag körde cosmopolitans hela kvällen.
Tjejen från hotellet och hennes kompisar gick sedan vidare till krogen och vi stannade kvar på resturangen.
Efter ett tag kom det fram två göteborgare och satte sig vid oss. Som vanligt börjar dom; aaaah stockholmare ee så dryga. alltid tror dom att dom är bättre än alla andra.
Kanske beror det på att vi ville att ni skulle gå? Och dom var för fan 35 år. Kunde ha varit våra pappor. Runt 2 vinglade vi hem till hotellet igen. Lagom utmattade efter några låånga dagar.
fredag 16 maj 2008
Whenever you aint there
Madde, mitt hjärta vann permanenten. Hon är alltså bäst i sverige på att rulla permanent. Kan ni förstå? Ha ha! MMMMMMMADDE!
I uppsättningen gick det super. Den var perfekt, allting var perfekt! Men hon kom trea. Varför? Jo, hon hade en blond docka med bruna slingor. Det gillade inte domarna. Dom ville ha färg, massa massa färgö. Så hon fic massa avdrag för det. Så hon hamnade på en tredje plats totalt. Men det kan man absolut inte klaga på.
HA!
Min skola däremot. Dom placerade sig inte i någon klass. Och dom hade 5 stycken som tävlade!
Dom två som går i 2an kom på 11 och 9 av 13 stycken tävlande.
Diana från min klass kom sist i damklippningen, och näst sist i herrfön, vilket gav henne en stadig nästsista plats.
Tjejen från ettan kom på 10/23. Vilket absolut inte är dåligt. Men som hon skakade på permanenten. När hon skulle göra sina benor blev det zick-zack, så hon fick göra om varje bena flera gånger. Men den blev bra ändå, faktist. Uppsättningen var väldigt renkammad, men ganska simpel.
Jag fattar ingenting.
Idag har vi shoppat och kollat treorna när dom tävlade. Kom tillbaka till hotellet för typ 30 min sen. Madde gick nyss ner till h&m för att lämna tillbaka en klänning hon köpte tidigare.
Vi har bokat bord kl halv nio, så vi har lite tid innan. Jag och M ska sova lite.
Rummen, eller det är inte rum. Det är sviter, är helt fantastiska. Större än min lägenhet. Mycket större.
Efter middagen ska vi festa runt här i Jönköping. Ha ha en kompis till A & V, är en VIP människa här och i Stockholm. Riktigt duktigt frisör- känd oxå! Häftigt. Man har så mycket att lära av alla. Mirre-you know var såkallade host, hon pratade i microfonen. Hon är ju lite duktig. Det är hon.
Igårkväll när vi kom hem efter tävlingarna, firade vi. Sen gick vi ut och åt på en fin resturang. Vi ska dit ikväll igen, faktist. Drack det godaste rosé vinet där. Smakade hallon och jordgubbar. Och väldigt god mat. Vi åt med han, Joe-Yves Asmar, den proffsiga frisören. Skönt att skaffa kontakter. He he
Iallafall, 150 bilder exakt har jag tagit. Jag har fotat allt! Varenda frisyr, uppsättning, lägning och klippning. Finns mycket att se på när jag kommer hem!
torsdag 15 maj 2008
Stockholm sover
Jag hoppas Madde har sovit bra i natt. Hon måste vara super nervös. Jag vill fan spy, så nervös är jag.
onsdag 14 maj 2008
Why was I the last to know?
Jaha people. Då är största delen av team madde i Jönköping. Det känns bra. Allt är lungt. Livet leker för fan.
måndag 12 maj 2008
Fantastiska människor
You made me do it
söndag 11 maj 2008
Jag, kändiskåt?
You're gonna miss me baby hate to say I told you so
lördag 10 maj 2008
torsdag 8 maj 2008
Ha ha ha ha ha
onsdag 7 maj 2008
If you see someone you wanna sleep vith every day, bitch youre a whore.
Tjejer: Allt möjligt, intervjuer, fakta o sånt
Östra Reals gymnasium
måndag 5 maj 2008
Life of a superstar
i say anything im a horny little dog when it comes to fiddy
Har varit med Alexandra hela eftermiddagen/kvällen. Vi har pratat, pratat om allt skit. Och chillat och ta me fan stekat i solen. I almedalen med alla ankor. Fast vi låg långt bort från som, but still. Vi köpte med oss lite stekarfood från Vinäger och började vårat stekande. Efter ett tag gick vi vidare till strandpromenaden. Satt där och chillade med benen dinglande över havet. Sen började det bli kallt så vi gick till Vinäger igen och drack champagen-te. Och lite mackor och sånt. Fan va pengar vi lägger på mat.
Sen kom pappa och hämtade oss, Alex skulle till hennes bfriend så pappa skjusade dit henne och vi åkte home.
Bästa dagen !
Andra dagen jag är uppe till 4 på morgonen. Och jag har gått upp tidigt så ingen sömn där inte. Imorgon/senare idag ska jag till tatueraren och Sooda.
Lördagsnatt åkte jag hem i tid för att se 50 Cent live via webcam. Det började 00:00 och dom satt och stippade, snackade sex och va almäntsånna jag-blir-kär-i-killar. Så helt plötsligt var klockan 04:00 och dom är på samma tid där dom är så det blev pussogodnatt.
fredag 2 maj 2008
Tell me how you gone breathe without me
Och när Leo fick se den första gången lurade vi honom lite och sa att den var en köttätande blomma. Sånna som finns ni vet.
Så igår så satt vi och pratade om den vid bordet så kom Leo fram o tittade lite mystiskt på den och sa; har ni sett den äta nån fluga eller nått ännu?




























